УПРАВЛЕНИЕ НА СГРАДИ. УПРАВЛЕНИЕ НА ИМОТИ. УПРАВЛЕНИЕ НА СОБСТВЕНОСТТА

Управление на имоти, управление на сгради или управление на собствеността са услуги с широк обхват отнасящи се до различни по вида си, предназначението си и местоположението си недвижими имоти. По принцип (на практика или практически) всяка сграда се нуждае от управление и поддръжка.


„DPMG” се старае да е една от фирмите които предлагат услуги за управление от висок клас. Нашата практика и натрупан опит ни научиха да познаваме нуждите на различните видове сгради. Поради тази причина и за Ваше улеснение решихме да разграничим видовете управление на недвижими имоти, а именно:

  • Пълно управление на жилищни сгради и комплекси от затворен;
  • Пълно управление на апартаментни и ваканционни комплекси в зимните и летните курорти;
  • Управление на общи части;
  • Управление на индивидуални имоти – апартаменти, къщи и вили;
  • Управление на сгради с площи предназначени за търговски цели – МОЛ-ове и Търговски центрове;
  • Управление на административни и офис сгради.

На пръв поглед управлението на сгради изглежда идентично, но всяка собственост си има своите специфики и нужди.

УПРАВЛЕНИЕ НА ЖИЛИЩНИ СГРАДИ И КОМПЛЕКСИ ОТ ЗАТВОРЕН ТИП, УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИ ЧАСТИ

Един от най-актуалните проблеми в наши дни е необходимостта от професионално управление на собствеността. Безспорно е, че лошото управление на собствеността може да доведе до дискомфорт в живущите, загуба на наематели, купувачи или клиенти.
Жилищни блокове, комплекси от затворен тип, апарт-хотели, ваканционни комплекси, индивидуални имоти, административни сгради, офис-сгради, търговски центрове и други. Всички тези сгради са проектирани и изградени с прилежащи общи части, с различно предназначение, допринасящи за удобство, комфорт и по-висок стандарт на живот. Всеки знае, че поддръжката на общите части изисква сериозна грижа, по закон те трябва да се поддържат добросъвестно, а състоянието им е то изключително голямо значение, както за собствениците и наемателите, така и за инвеститорите.


Много собственици и инвеститори на сгради са се сблъсквали с трудната задача - как да управляват и поддържат имотите си с минимални разходи? В поддръжка на сгради трябва да се инвестира, защото тя осигурява на собствениците, гостите и наемателите комфорт и безпроблемна експлоатация, доволни клиенти и динамично развиващ се бизнес.


Поради тези и много други причини ние предлагаме отговорна и висококачествена поддръжка на общите части на сградата в която живеете, работите или сте инвестирали. Като професионалисти предлагащи управление на имоти, знаем, че всеки собственик, наемател или ползвател е склонен да отдели малка част от месечния си бюджет и да гарантира собствения си комфорт. Услугите които предлагаме са над 30, най-често изпълняваните от тях са:

ЦЕНИ, ТАКСИ И ЧЕСТОТА НА ИЗПЪЛНЕНИЕ

Таксата за тези услуги се изчислява в зависимост от вида на възложените за изпълнение услуги и честотата на тяхното изпълнение, както от характеристиката на общите части на сградата, в която се намира Вашият имот. Таксата може да бъде разпределена на база РЗП или чиста жилищна площ, по–равно между имотите в сградата или по друг начин определен от ОС на ЕС. Определената такса се заплаща авансово за всеки месец, след сключване на договор за управление и поддръжка на общите части.


В случай, че сградата, в която се намира Вашият имот е проектирана и построена с луксозни общи части, и разполага с басейн или болшинството от собствениците вземе решение да има портиер - охрана, таксата за поддръжка на общите части ще е значително по - висока, тъй като извършването на тези услуги е свързано с допълнителни разходи. В таксата за поддръжка на общите части не са включени разходи за: ел. енергия, вода, абонаментна асансьорна поддръжка, смяна на ел. крушки, организиране на ремонти и други. Съответната такса не покрива разходи за непредвидени ремонтни дейности или проблеми, свързани с некачествено строителство. Разрешаването на подобни въпроси може да бъде консултирано и организирано от името и за сметка на собствениците.


ЗА ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО УПРАВЛЕНИЕТО НА ВАШИТЕ ОБЩИ ЧАСТИ ИЛИ СГРАДИ, МОЛЯ, СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАШИЯТ ПРОЕКТОВ МЕНИДЖЪР НА ТЕЛЕФОН: 0882 08 20 30.

УПРАВЛЕНИЕ НА ХОТЕЛИ, АПАРТАМЕНТНИ КОМПЛЕКСИ И ВАКАНЦИОННИ ИМОТИ В ЗИМНИТЕ И ЛЕТНИТЕ КУРОРТИ ОТДАВАНЕ ПОД НАЕМ

Управление и отдаване под наем на ваканционни имоти в курортите на р. България, е една от услугите които „DPMG” извършва с много голям успех.

Услугата е насочена към тези от Вас които са инвестирали в апартаменти или притежават цели апартаментни комплекси (апарт–хотели). Тъй като те се намират предимно в атрактивните градове и курорти в страната ние ги наричаме ваканционни имоти. С подобна инвестиция повечето от Вас искат да гарантират спокойствието си, чрез приход от отдаване на имоти под наем. Една от най–важните услуги, които предлагаме е отдаване под наем на имоти на хотелски принцип. Това е услуга, която гарантира Вашите приходи от направената инвестиция.
Управлението на апартаментни комплекси значително се различава от управлението на жилищни сгради и комплекси от затворен тип. В този вид сгради общите части предлагат повече комфорт на собственици, наематели или туристи. В повечето случаи, в общите части са предвидени рецепция, открит или закрит басейн, фитнес зала, SPA център, сауна, парна баня, детски кът, конферентна зала и други помещения предвидени за общо ползване, които са неразделно свързани с индивидуалните имоти, както и с управлението на сградата. На практика услугата „управление и отдаване под наем” включва всичко необходимо за управлението сгради от този вид и постигане на ефективни резултати. За целта е необходима цялостна структура, която ние можем да организираме и контролираме. На практика, тя включва редица взаимно свързани звена.
По–долу описваме част от тях:

  • Служители - маркетинг и реклама изпълняващи дейностите: проучване на пазара - предлагане, търсене и определяне на най–подходящите цени за краткосрочно или дългосрочно отдаване под наем на имотите; определяне на подходящата таргет група; изготвяне на рекламна стратегия за постигане на възможно най–високи резултати; сключване на споразумения и договори с големи международни туроператори, туристически агенти, както и с голяма част от по-малките работещи на Българският туристически пазар и много други.
  • Управител, който отговаря за: постоянна комуникация със собствениците на имотите; покриване на изискванията, дори и на най–взискателните клиенти; стопанисването на имота през време на отсъствие на собственика; заплащането на сметките на имота за: ел. енергия, вода, газ, местни данъци и такси, и други; грижа за приятното пребиваване на гости, наематели и туристи; контрол и координация на персонала отговарящ за обслужването на Вашия имот и общите части в комплекса. Управителят на комплекса работи под контрола и в пълна координация с централния офис на фирмата ни, което допринася за много високо качество и резултати.
  • Компетентна и квалифицирана техническа поддръжка на имоти на съоръженията инсталирани в комплекса, почистване на общи части и индивидуални имоти, поддръжка на озеленяване и снегопочистване, охрана и много други свързани с нормалното функциониране на комплекса и Вашите имоти в него.

Доверявайки се на „DPMG” и услугата „управление и отдаване под наем”, Вие си подсигурявате сигурност, спокойствие, комфорт и гарантиран приход. Управлението на редица сгради и комплекси на територията на цялата страна ни дава възможността да рекламираме Вашият имот в затворен кръг от потенциални клиенти. Това ще гарантира още по–високи нива на заетост на вашия имот, което пък ще допринесе за една доста добра възвращаемост на вашата инвестиция.


Ние предлагаме два варианта за определяне на дължимото към Вас при отдаване на имоти под наем, процент от всяка нощувка или фиксирана цена за всяка нощувка реализирана във Вашия имот. Предложените варианти се отнасят, както за краткосрочно, така и за дългосрочно отдаване под наем/настаняване на туристи, когато той се отдава под наем на краткосрочен принцип. Основните фактори, формиращи наемната цена на определен имот са: местоположение, обзавеждане, съоръжения в комплекса, сезон - в зависимост дали имотът се намира в морски или в ски курорт. Не на последно място поставяме моментното състояние на пазара за отдаване под наем на недвижими имоти и цените, които конкуренцията предлага за подобен тип настаняване.


Ние заплащаме приходите от реализираните нощувки/наеми на собствениците по банков път. С цел да бъдат спестени високите разходи за международни банкови такси, предлагаме на своите клиенти да открият банкови сметки в Българска банка.


Всеки собственик може да използва своя имот когато и както пожелае, при условие, че предварително ни информира за своите намерения и ако, разбира се, няма направена резервация за желания от собственика период на престой. В случай, че желания период е резервиран и не можем да преместим резервацията, ние се ангажираме да подсигурим идентичен имот за престоя на собственика, ако това не го устройва, то той трябва да избере друг период.


Ние поддържаме постоянен контакт със собствениците, поверили отдаване под наем на своите имоти в наши ръце, като по този начин се стремим да ги държим информирани за абсолютно всичко, което се случва с техните имоти: резервации, реализирано настаняване на турист, разходи, приходи, състояние на имота и т.н.

Извън активния сезон (зимен или летен), в зависимост от местоположението на имота, ние извършваме периодични огледи. Проверка на имота включва: оглед за евентуални видими дефекти; проверка на цялата налична собственост и изправността й по предварително изготвен списък; проверка на всички инсталации; грижа за цветята в къщата. След направените огледи се изготвя отчет и се изпраща по електронна поща до собственика на имота. В случай, че бъдат констатирани аварии или нередности, представител на фирмата ни се свързва своевременно с Вас. След одобрение от Ваша страна се предприемат мерки за отстраняване на повредите.

ПОЕМАНЕ НА УСЛУГАТА „УПРАВЛЕНИЕ И ОТДАВАНЕ ПОД НАЕМ”

За да поемем управлението и отдаването под наем на даден имот ние имаме определени изисквания, които трябва да бъдат предварително изпълнени:


  • Сградата трябва да бъде въведена в експлоатация, общите й части трябва да са напълно завършени и в много добро състояние, редовно почиствани и поддържани.
  • Имотът трябва да бъде напълно обзаведен и оборудван с всичко необходимо за отдаване под наем. В случай, че не е, ние можем да Ви препоръчаме услугите на наши под–изпълнители, които ще изработят по Ваши изисквания необходимото обзавеждане на добра цена.
  • Имотът трябва да е в състояние, годно за отдаване под наем (да няма нужда от належащи ремонти), всички уреди трябва да са в добро техническо състояние и да са безопасни за употреба.
  • За краткосрочното отдаване по наем, трябва да бъде осигурено вътрешно почистване на апартаменти: прахосмукане; помитане; сваляне на прах и паяжини; измиване на подове и санитарни помещения; измиване на прозорци; пране (при видимо замърсяване и захабяване) на: мека мебел, пердета, килими, мокети; полиране с препарат на: врати и каси на врати, корпусна мебел, бяла техника и черна техника с антистатичен препарат; смяна на спално бельо, смяна на консумативи, изхвърляне на битови отпадъци и други. Стандартите, приети в Република България, определят периода от време, през който трябва да се извършват тези дейности. За целта имотът трябва да притежава съответния лиценз - категоризация за краткосрочно и дългосрочно отдаване под наем. В случай, че имотът не притежава такъв ние се ангажираме да го категоризираме. В повечето случаи голяма част от тези услуги се извършват ежедневно и са изцяло за сметка на собственика.

След оглед на КОМПЛЕКСА, ние изготвяме работно предложение. В случай, че се спрете на нашата оферта следва сключване на договор за управление, поддръжка, стопанисване или отдаване под наем на собствеността.

МОЛЯ, ДА ВЗЕМЕТЕ ПОД ВНИМАНИЕ СЛЕДНОТО:

  • Годишната такса за Управление на имота не включва разходи за сметките, които плащаме от името на собственика.
  • Всеки собственик е длъжен да заплаща данък върху доходите, получени от отдаването под наем на неговия имот. Ние удържаме този данък и го внасяме в сметките на НАП от името и за сметка на собствениците.
  • Не се ангажираме с отдаване под наем имоти в сгради или комплекси от затворен тип, за чиито общи части не се полагат необходимите грижи.
  • Доста често в нови сгради се появяват редица проблеми от техническо естество. Желателно е да се уверите, че проблеми от подобно естество са отстранени преди да ни предложите имота си за управление и отдаване под наем. В този случай ние можем да Ви съдействаме, като предявим претенции към инвеститора или строителя. Фирмата ни може да се занимава с ремонтни дейности след като сме приели имота за управление. Организирането на тези ремонти, както материалите и труда се заплащат отделно от собственика.
  • Запазваме си правото да не приемаме определен имот за управление и отдаване под наем.

ЗА ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО УПРАВЛЕНИЕТО НА ВАШИТЕ ОБЩИ ЧАСТИ ИЛИ СГРАДИ, МОЛЯ, СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАШИЯТ ПРОЕКТОВ МЕНИДЖЪР НА ТЕЛЕФОН: 0882 08 20 30.

© 2009
DPMG | Всички Права Запазени